کد مطلب:150292 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:243

ترس از مرگ و حقیقت کشی
ترس از حال و آینده، انسانهای معمولی را مجبور به زیر پا گذاشتن حقیقت می كند و همین ترس پیوسته جان آنها را از حقیقت خالی می كند و به هیچ و پوچ تبدیل شان می كند به طوری كه دست به كشتن حقیقت می زنند، و عجب اینكه در آخر، از همین حقیقت كشی خود ناراضی خواهند بود. تا اینجا همه آدمها همین طور هستند و نهضت و حكمت حسینی، رمز و راز رهیدن از این پوچی و پوسیدگی و حقیقت كشی است. چه انبوه انسانهایی كه در چنگال ترس، زندگی می كنند و چون از حسین علیه السلام دورند جرأت زندگی برتر را به خود نمی دهند؛ حالا به سه صورت در دوری از حسین علیه السلام خود را مضمحل می كنند، یا پلنگ وار با خشمی بی هدف بر همه چیز میشورند و نمی دانند با چه كسی باید بجنگنند، (اگر ما هم از نهضت حسینی جدا شویم ممكن است احمقانه و خشمگینانه و پلنگ وار به جان هم بیفتیم و بی هدف بر همه چیز بشوریم) یا چون سگ به لیسیدن كفش ارباب، دل خوش می كنند و یا با ناامیدی و بدون اطمینان به راهی كه در مقابله با دشمن در آن قدم


گذاشته اند، می جنگند بلكه به جایی برسند. این حالت سوم بسیار خطرناك است چرا كه ما گاهی با ابهام مبارزه را شروع می كنیم.

متأسفانه عده ای با سطحی شدنشان اصلا اجازه نمی دهند جلسه هایی برای فهم اباعبدالله تشكیل گردد آیة الله جوادی آملی - حفظه الله - فرمودند «مراسم و جلسه عزاداری فقط شیپور و طبل و آهن شده است» باید آهن را به آه تبدیل كنیم، به كمك آه است كه آدمی می فهمد ای وای چقدر از حكمت متعالیه حسینی دور شده است و حجاب ها از جلوی چشمش كنار می رود. یكی از نكاتی كه باید روی آن وقت گذاشت این است كه ما آخرش غرایز و افكار سطحی خودمان را به نحوی به دل جامعه می اندازیم، اما جهت حسینی به آن نمی دهیم و یا تحركاتی و فعالیتهایی پیدا می كنیم، اما این كارها را در كانال حكمت حسینی قرار نمی دهیم و در نتیجه، آن نتایجی كه بسیار هم می تواند بزرگ باشد از عزاداری هایمان نمی گیریم.

بحث عمیقی كه هست این است كه حسین علیه السلام ذخیره حیات دائمی ملت های مسلمان است تا پوچی و تملق، وسیله حاكمیت حاكمان ظالم بر كشور شیعه نگردد.ما معتقدیم آینده از آن شیعه و حسین علیه السلام است ولی به شرطی كه فرهنگ حسین علیه السلام را بشناسیم. یقین پیدا كنید كه اگر شما فرهنگ حسین علیه السلام را شناختید، دیگر رضاخان ها، ژنرال ها زاهدیها و... كاری از دستشان برنمی آید. شما به دو برهه تاریخ نگاه كنید، انقلاب مشروطه و نتایج آن را با قلدری رضاخان از دست مردم گرفتند، انقلاب سالهای 1320 تا 1330 با رهبری آیة الله كاشانی را با قدرت نمائی ژنرال زاهدی گرفتند ولی نتوانستند نگه دارند. تا شما روحیه حسینی و حكمت حسینی داشته باشید، نمی توانند انقلاب اسلامی را از شما بگیرند، چون هم حسین علیه السلام را دارید و هم تجربه های تاریخی گذشته را دارید.